Soalan Lazim dan Jawapan

Soalan : Apakah kelebihan prepaaid ONEXOX?
Jawapan : 
Antara kelebihan plan ONEXOX adalah seperti berikut:
* SMS dan Panggilan suara kadar rendah
* Famili & rakan ke 10 nombor (ke SEMUA rangkaian)
* Pindahan kredit kpd kawan-kawan
* User get user (5% ganjaran topup)
* Plan Data internet tiada “pay per use”
* Kadar panggilan serendah 5 sen (di bawah 10 saat) 
* Ganjaran loyalty
* FREE sms 12 bulan (1800sms) (ke nombor XOX dan ONEXOX)
* Validity date 28 bulan (MNP/kekalkan nombor lama sahaja)
* Akaun MA dan DA yang menjimatkan
* Saluran topup secara online
* Coverage yang meluas (CELCOM)




Soalan : Boleh berikan panduan ringkas setelah talian prepaid ONEXOX ni di aktifkan?
Jawapan : Rujuk rajah di bawah.
 


Soalan: Bagaimana hendak aktifkan talian ONEXOX ni?
Jawapan : Pengguna mestilah membuat panggilan selama lebih 10 saat. (Panggilan tersebut mestilah di jawab oleh penerima)

Soalan : Bagaimana saya mengetahui talian Prepaid ONEXOX sudah aktif?
Jawapan : Anda perlu masukkan SIM Kad ONEXOX ke dalam telefon dan screen telephone akan memaparkan MY XOX. Sekiranya tiada apa2 isyarat, anda perlu restart telefone (ON dan OFF telefon). Kekadang anda perlu keluarkan bateri telefon.


Soalan : Bagaimana nak memahami baki prepaid ONEXOX?
Jawapan : Lihat rajah di bawah atau klik DI SINI.

Soalan : Berapa denominasi top-up prepaid ONEXOX? Berapa hari tempoh sah top up?
Jawapan: Lihat rajah di bawah

Soalan : Bagaimana nak membeli prepaid ONEXOX ini?
Jawapan : Anda perlu sebut prepaid XOX.


Soalan : Di mana saya boleh beli top up ONEXOX?
Jawapan : Lihat di bawah atau klik DI SINI.



Soalan : Berapa kadar panggilan prepaid ONEXOX?
Jawapan : Lihat rajah di bawah atau klik DI SINI



Soalan : Kenapa prepaid ONEXOX ini ada dua jenis baki-MA dan DA?
Jawapan : DA untuk penjimatan dan MA lebih kepada untuk penggunan internet.

Soalan : Bagaimana kaedah caj Prepaid ONEXOX ni?
Jawapan : Panggilan dan SMS dikenakan pada kadar rendah daripada baki Akaun Dedikasi. Kadar biasa daripada baki Akaun Utama dikenakan setelah tiada baki di dalam Akaun Dedikasi.

Soalan : Bagaimana FnF berfungsi?
Jawapan : Anda mestilah menyenaraikan 10 nombor kegemaran anda terlebih dahulu. Adalah dinasihatkan anda menyenaraikan nombor telefon dari rangakain lain(MAXIS,DIGI,CELCOM,U MOBILE atau lain-lain)

Soalan : Bagaimana untuk menambah, melihat senarai anda membuang senarai FnF anda?
Jawapan : 
Tambah FnF. FNF<jarak>ADD<jarak>no kawan dan hantar ke 22111
Buang FnF.  FNF<jarak>DEL<jarak>no kawan dan hantar ke 22111
Lihat FnF.  FNF<jarak>LIST<jarak>no kawan dan hantar ke 22111



Soalan : Bagaimana hendak mengetahui jumlah penggunaan saya?
Jawapan : Anda boleh mengetahui jumlah penggunaan di Selfcare, daftar DI SINI


Soalan : Adakah pengguna boleh guna internet selepas tiada lagi kuota?
Jawapan : TIDAK boleh. Ini disebabkan prepaid ONEXOX tidak mengamalkan unlimited access. Sekiranya anda mahu menggunakan perkhidmatan internet semula anda perlu melanggan semua. Prepaid ONEXOX menyediakan plan harian, mingguan dan bulanan.


***SILA LAYARI LAMAN WEB SYARIKAT UNTUK MAKLUMAT LENGKAP***


MOBILE NUMBER PORTABILITY (MNP)

Soalan : Saya hendak kekalkan no saya sekarang boleh tak?
Jawapan : Tentu saja BOLEH..Proses ini kita panggil MNP (Mobile Number Portability)

Soalan : Berapa lama masa yang di ambil untuk MNP?
Jawapan : Ianya bergantung kepada tindakan syarikat telekomunikasi yang anda gunakan sekarang. Jangka masa untuk proses MNP adalah 1-5 hari bekerja(refer kepada SKMM)
Kebiasaannya ialah mengambil masa 24-48 jam.

Soalan : Semasa proses MNP, talian yang saya gunakan sekarang boleh digunakan atau tidak?
Jawapan : Sudah tentu BOLEH. Memang ada berlaku talian baru belum diaktifkan tetapi talian lama sudah di tamatkan.

Soalan : Saya menggunakan no telefon ini untuk e-banking. Apakah tindakan yang saya perlukan untuk menerima TAC daripada bank?
Jawapan : Anda hanya perlu pergi ke ATM bank berkenaan dan menukar no talefon kepada no lain,selepas itu anda perlu masukkan kembali no asal anda untuk penerimaan TAC. Langkah ini merupakan reset sahaja. Sekiranya anda sudah melakukan langkah ini dan masih lagi mengalami masalah, anda perlu ke bank yang berkenaan untuk mendapatkan nasihat daripada mereka.


SEMAK TALIAN SEBELUM MNP



TAIP MESEJ: BDAY STATUS HANTAR 28882


TAIP MESEJ: (NO IC) HANTAR 22011


TAIP MESEJ: VERIFY ID(NO IC) HANTAR 28011



TAIP MESEJ: CHECKID (NO IC) HANTAR 2000

Manakala bagi pelanggan-pelanggan daripada Happy, Tron, Clixter, Buzz Me, Tune Talk, Mereka perlu menelefon pusat khidmat pelanggan masing-masing untuk menyemak  Butiran kad pengenalan 

No comments:

Post a Comment